(0165) 398 888 info@trivers.nl
Selecteer een pagina
Illustratie hand-in-hand

Coronavirus
Informatie voor clienten en ouders over het coronavirus – Laatste update 20oktober 2020

Trivers volgt het nieuws over het coronavirus op de voet. Omdat we ons kunnen voorstellen dat er vragen leven, vindt u op deze pagina de belangrijkste informatie over het coronavirus (COVID-19-virus) in relatie tot onze praktijk. Wij volgen de richtlijnen vanuit het RIVM, rijksoverheid en GGD en vragen ook cliënten, ouders van cliënten en bezoekers de actuele adviezen op te volgen als ze een afspraak hebben op een van onze locaties.

Voor het personeel van Trivers geldt de speciale RIVM-richtlijn voor zorgprofessionals.
We beseffen dat deze maatregel gevolgen kan hebben voor de continuïteit van zorg voor onze cliënten. Een afspraak kan mogelijk niet doorgaan, daar waar mogelijk is zullen wij de behandeling via Microsoft teams uitvoeren. We hopen dat u begrip heeft voor de situatie, wij willen de continuïteit van zorg en veiligheid voor cliënten en medewerkers zo goed mogelijk waarborgen.

Handhygiëne zeer belangrijk!
Hygiëne is heel belangrijk als het gaat om het voorkomen van besmetting met het coronavirus. Om mogelijke verspreiding van het virus te voorkomen adviseren we een goede handhygiëne. Dit houdt in:
• Was uw handen regelmatig met water en zeep.
• Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze weg in een afsluitbare afvalbak.
• Raak zo min mogelijk de ogen, neus en mond aan.
• Schud geen handen.

Algemene informatie over het Coronavirus is te vinden op de website van het RIVM.

Verzoek tot het dragen van een mondkapje
Naar aanleiding van de aangescherpte coronamaatregelen vragen we iedereen die een bezoek brengt aan één van onze locaties, om een mondkapje te dragen in onze publieke binnenruimtes. Neem deze dus mee als u een afspraak bij ons heeft.

Gaat mijn afspraak bij Trivers nog door?
Ja, behandelingen gaan weer via de reguliere weg door. Uiteraard met in acht neming van de RIVM-maatregelen. Cliënten worden hierover verder geïnformeerd door hun behandelaar en het uitvragen van klachten behoort tot de procedure.

Mag ik als ouder met mijn kind meekomen
ouders van cliënten zijn welkom om mee te komen, wel volgens deze spelregels:
• 1 bezoeker per cliënt.
• Het dragen van een mondkapje is gewenst en het houden van 1,5 meter afstand is verplicht.
• De bezoeker moet zelf voor een mondkapje zorgen.
• Bezoek vindt plaats in een daarvoor ingerichte of aangewezen bezoekersruimte.
• Blijf thuis als u corona-achtige klachten heeft.
• Houdt u zich strikt aan de hygiene- en afstandsmaatregelen als u op bezoek bent.

Waar kan ik terecht met vragen over het coronavirus in relatie tot mijn behandeling?
Bent u cliënt in zorg bij Trivers en heeft u een vraag over de maatregelen die wij hebben genomen rondom corona en uw behandeling? We helpen u graag verder. Uw behandelaar staat voor u klaar. We zijn op verschillende manieren te bereiken. Via e-mail (vraag uw behandelaar om het e-mailadres) en of via telefoon.
Wat te doen als een medewerker van Trivers waarmee ik een behandelafspraak had, besmet is?
Is dit het geval, volg dan onderstaand beleid van de GGD. Ook word je door de GGD gebeld i.v.m. het bron- en contactonderzoek. Het beleid houdt in:

• goede hoest- en handhygiëne in acht te nemen;
• algemene maatregelen te nemen om COVID-19 te voorkomen (social distancing);
• gedurende de 14 dagen na het laatste contact alert te zijn op klachten passend bij COVID-19 (hoesten en/of neusverkouden en/of koorts), en bij een vermoeden van koorts de temperatuur te meten (rectaal of via het oor) (koorts is temperatuur ≥ 38,0º Celsius);
• de GGD bij klachten direct te bellen voor beoordeling en inzetten diagnostiek;
• op het moment van optreden van klachten thuis te blijven.

De GGD zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk op SARS-CoV-2 getest wordt, indien de klachten passen bij COVID-19. In afwachting van de testresultaten blijf ustrikt thuis en maak u een overzicht van uw eigen contacten vanaf 2 dagen voorafgaand aan de klachten. De GGD beschikt over een wettelijke grondslag (Wet publieke gezondheid) om het bron-en contactonderzoek uit te voeren en uw gegevens te ontvangen.

Op welke manier kan ik Trivers het beste bereiken als ik vragen heb over mijn afspraak?
We verzoeken cliënten daarom zoveel mogelijk zoals hierboven al aangegeven om vragen via de e-mail en of het contactformulier op de website te stellen. Ook kunt u iedere werkdag van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur bellen naar het nummer 0165-398888.

Waar kan ik terecht voor hulp en steun m.b.t. corona buiten Trivers?
Er zijn binnen en buiten Trivers verschillende iniatieven die hulp en ondersteuning aanbieden in deze tijden van corona.

• Hulpwijzer Brabantse Wal
• Rode kruis (070-4455888)
• 113 zelfmoordpreventie (0900-0113)
• Wegwijs Roosendaal
• Kindertelefoon: Voor kinderen die vertrouwelijke gesprekken willen voeren en dit niet durven, willen, kunnen met anderen. De Kindertelefoon is bereikbaar van 11.00 tot 21.00 uur op telefoon 0800-0432.
• GGD
• De Luisterlijn (https://www.deluisterlijn.nl/ik-zoek-hulp-home/over-corona.html)
• Rijksoverheid
Heeft u vragen over het coronavirus? U kunt dan terecht bij het publieksinformatienummer 0800 – 1351 (tussen 08:00 en 20:00 uur).

Voor het maken van een afspraak voor een coronatest kunt u bellen met 0800-1202. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand

• MIND Korrelatie staat klaar voor hulp bij psychische en sociale problemen. Deze organisatie werkt met professionele hulpverleners, zoals maatschappelijk werkers, psychologen en pedagogen. Deze hulpverleners zijn te bereiken van maandag tot en met vrijdag 09:00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900-1450 en via de chatfunctie op de site, Whatsapp en e-mail.

 

 

Trivers Psychologische Praktijk Roosendaal – Breda – Brabant
Ook werkzaam in Bosschenhoofd, Hoeven, Oud Gastel, Oudenbosch, Stampersgat, Bergen op Zoom, Halsteren

Contact opnemen

    Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid

    veilig mailen
    Trivers maakt gebruik van ZorgMail voor het veilig versturen van privacygevoelige informatie.

    Trivers streeft continu naar het optimaal leveren van kwalitatief uitstekende en veilige zorg voor cliënten. Nieuwe Europese wetgeving heeft dit nog eens verder aangescherpt en daarom heeft Trivers besloten veilig mailen mogelijk te maken. handleiding veilig mailen